Barion Pixel

Egy floridai művész pert fontolgat a 15 ezer eurós láthatatlan szobor készítője ellen

Pál Attila Márk

2021.07.01.

1 perc

Alig pár hete járta be a világsajtót Salvatore Garau szobrász neve, aki a világon elsőként csinált szó szerint a semmiből 15 ezer eurót azzal, hogy egy aukción értékesítették Io Sono címmel futó, fizikai formában nem érzékelhető és értékelhető alkotását. Most azonban kihívója akadt a floridai Tom Miller személyében, aki azt állítja, hogy az olasz művész lenyúlta 2016-os művét és annak alapötletét.

A lassan eszmélő amerikai művész szimplán csak Semmi, azaz Nothing címmel mutatta be hasonlóan kreatív alkotását öt évvel ezelőtt a gainesville-i Bo Diddley közösségi házban.

Nothing
Tom Miller

„Ahogy megláttam Garau művét rögtön arra gondoltam, hogy ez egy az egyben az én ötletem. Úgy gondolom, hogy nagyon fontos egy adott ötlet kiötlőjének a beazonosíthatósága. Szóval szeretném, ha az elismerés az én nevemet illetné, ezért felvettem vele a kapcsolatot, ám a felvetésemet elutasítással fogadta, ezért egy olasz ügyvéddel is elkezdtem egyeztetni az ügyben.” – nyilatkozta Miller, aki hozzátette „Ha ráguglizol a nevemre és a Nothingra, akkor egyértelműen látni fogod, hogy ez az egész mű és a mögötte álló eszme már azelőtt létrejött, mielőtt Salvatore Garau elgondolkodott volna a nem létező szobrán.”

A keresetet egyelőre még nem adta be Miller, de abban az ügyvédje is egyetért, hogy kijárna a kredit a láthatatlan szobor ötletéért az amerikai művésznek.

A csata a semmiről tehát még csak most kezdődik!

Tisztelt Olvasó!
A magazinnak szüksége van a segítségedre, támogass minket, hogy tovább működhessünk!

A 4BRO magazint azért hoztuk létre, hogy olyan egyedi és minőségi tartalmak születhessenek, amelyek értéket képviselnek és amik reményeink szerint benneteket is érdekelnek.

Az ilyen tartalomalkotás azonban időigényes és egyben költséges feladat, így ezen cikkek megszületéséhez rátok, olvasókra is szükség van.
A magazin működtetésére nagylelkű és folyamatos támogatásotok mellett vagyunk csak képesek. Kérjük, szállj be te is a finanszírozásunkba, adj akár egyszeri támogatást, vagy ha megteheted, legyél rendszeres támogatónk.

Amennyiben értékesnek érzed munkánkat, kérlek támogasd a szerkesztőséget a cikkek megosztásával.
Kapcsolódó cikkek

Glen E. Friedman fotóöröksége: rap, gördeszka és punk – minden, ami hardcore

Ed Hopper – a mozi és a festészet kölcsönhatása

Bruno Pontiroli abszurd realizmusa

Merrick Morton morcos képei, avagy Los Angeles alulnézetből

Ed Repka – a thrash metál Picassója

Paweł Kuczyński az internet lengyel lelkiismerete