A tavalyi évben jelentette be az Adidas, hogy megválik nagymúltú leányvállalatától a Reeboktól. A szétválás a bejelentés után úgy tűnik most már gyakorlatban is végbemegy, ugyanis az eladásról szóló üzlet most már hivatalosan is megköttetett. Az Adidas az amerikai Authentic Brands Group Inc.-nek adta tovább az eredetileg brit Reebokot, méghozzá 2,5 milliárd dollárért.
Az Adidas és a Reebok összefűződése még 2006-ban vette kezdetét, amikor is a németek 3,6 milliárd dollárért megvették portfóliójukba az elmúlt években az USA-ból irányított, brit gyökerű céget. A felvásárlás nem volt véletlen, hiszen a Bostonból irányított céget az amerikai piacon történő nagyobb érvényesülés jegyében kebelezte be az Adidas.
A felek egészen nagy lendülettel vetették bele magukat a munkába, melynek következtében ikonikus sportolókat és hírességeket sikerült megszerezniük a Reebok reklámarcának. Az együttműködés során megfordult például Shaquille O’neal és Allen Iverson is a márkánál kosárlabdafrontról, de egy időben a gördeszkás Stevie Williamsszel és a Palace Skateboards-szal is dropoltak egyedi kollekciókat, majd az utóbbi időben olyan sztárok lettek a márka kampányarcai, mint Cardi B, vagy Future.
Hiába azonban a rengeteg Reebokba invesztált pénz és a sok, marketing szempontból erős brandként funkcionáló híresség, a leányvállalatától mégis megválik az Adidas az amerikai Authentic Brands Group javára. Az ABG-ről annyit érdemes tudni, hogy egy Boston és New York központtal működő amerikai cégóriás, melynek a portfóliójába több mint 30 márka tartozik, olyanok is mint a Volcom, az Airwalk, a Forever 21, a Vision, a Tapout, a Nautica, vagy a Spyder. A teljes tulajdonjog cserére 2022 második üzleti negyedévében kerül sor.