Barion Pixel

Hivatalos: az Adidas eladta a Reebokot

Pál Attila Márk

2021.08.13.

1 perc

A tavalyi évben jelentette be az Adidas, hogy megválik nagymúltú leányvállalatától a Reeboktól. A szétválás a bejelentés után úgy tűnik most már gyakorlatban is végbemegy, ugyanis az eladásról szóló üzlet most már hivatalosan is megköttetett. Az Adidas az amerikai Authentic Brands Group Inc.-nek adta tovább az eredetileg brit Reebokot, méghozzá 2,5 milliárd dollárért.

Az Adidas és a Reebok összefűződése még 2006-ban vette kezdetét, amikor is a németek 3,6 milliárd dollárért megvették portfóliójukba az elmúlt években az USA-ból irányított, brit gyökerű céget. A felvásárlás nem volt véletlen, hiszen a Bostonból irányított céget az amerikai piacon történő nagyobb érvényesülés jegyében kebelezte be az Adidas.

A felek egészen nagy lendülettel vetették bele magukat a munkába, melynek következtében ikonikus sportolókat és hírességeket sikerült megszerezniük a Reebok reklámarcának. Az együttműködés során megfordult például Shaquille O’neal és Allen Iverson is a márkánál kosárlabdafrontról, de egy időben a gördeszkás Stevie Williamsszel és a Palace Skateboards-szal is dropoltak egyedi kollekciókat, majd az utóbbi időben olyan sztárok lettek a márka kampányarcai, mint Cardi B, vagy Future.

Shaquille O’neal
Cardi B
Future

Hiába azonban a rengeteg Reebokba invesztált pénz és a sok, marketing szempontból erős brandként funkcionáló híresség, a leányvállalatától mégis megválik az Adidas az amerikai Authentic Brands Group javára. Az ABG-ről annyit érdemes tudni, hogy egy Boston és New York központtal működő amerikai cégóriás, melynek a portfóliójába több mint 30 márka tartozik, olyanok is mint a Volcom, az Airwalk, a Forever 21, a Vision, a Tapout, a Nautica, vagy a Spyder. A teljes tulajdonjog cserére 2022 második üzleti negyedévében kerül sor.

Jamie Salter az Authentic Brands Group ügyvezető igazgatója


Tisztelt Olvasó!
A magazinnak szüksége van a segítségedre, támogass minket, hogy tovább működhessünk!

A 4BRO magazint azért hoztuk létre, hogy olyan egyedi és minőségi tartalmak születhessenek, amelyek értéket képviselnek és amik reményeink szerint benneteket is érdekelnek.

Az ilyen tartalomalkotás azonban időigényes és egyben költséges feladat, így ezen cikkek megszületéséhez rátok, olvasókra is szükség van.
A magazin működtetésére nagylelkű és folyamatos támogatásotok mellett vagyunk csak képesek. Kérjük, szállj be te is a finanszírozásunkba, adj akár egyszeri támogatást, vagy ha megteheted, legyél rendszeres támogatónk.

Amennyiben értékesnek érzed munkánkat, kérlek támogasd a szerkesztőséget a cikkek megosztásával.
Kapcsolódó cikkek

Dapper Dan, aki egymaga felkoppintotta a divatot

Modok és mopedek: a divatos lázadás nagymesterei

Pachuco, cholo, chicano és a bő nadrág igaz története

A hiphop fejek kedvence, avagy a Kangol és a hiphop összeborulása

Adidas – Nike párharca, és a nagy kérdés: a futottak még vajon lefutják a nagy márkákat?

Merj kicsit álmodni! – a Stüssy-sztori