Barion Pixel

Kicsiben nagyok: Pinetime

Benedek Csanád

2021.11.29.

6 perc

Elérhető célok kitűzése. Csapatépítés a hegyen és az irodában is. Közösségépítés a hazai boardsport szubkultúra előremozdítása érdekében.
Ha össze kéne foglalni ezek talán most a Pinetime márka mögött álló emberek legfontosabb feladatai.

Itt az ideje nem csak az Instagramon, hanem a valóságban is történetet létrehozni! Hisz az a legjobb snowboardos, akinek a napvégén a legnagyobb mosoly van az arcán.” Nem azért vagyunk a hegyen, hogy lenyomjuk egymást, hanem hogy közösen felemeljük a másikat. Találd meg az apró örömöket az életben és érezd jól magad a legkisebb buckán is! Ezt a feelinget szeretné a Pinetime márka átadni, sőt első minikollabjában Fricz Boti snowboardossal is közvetíteni a Feel Good széria létrehozása által.

Kihez szól a Pinetime?
Hozzád. A városi emberhez, aki sportol, aki szeret aktívan élni, és szeret minél több időt a természetben tölteni. Mindenkihez, aki snowboardozik, és mindenkihez, aki nem snowboardozik, legyen családos vagy magánzó, a lényeg, hogy tud kapcsolódni a történetünkhöz.

Miben gondolkodtok most?
Sztorikban gondolkodunk. A kollekcióinknak is mindig van egy tematikus, történetekhez köthető jellege, amit a termékeken és az azokhoz kapcsolódó vizuális kommunikáción keresztül szeretnénk elmesélni vagy éppen reagálni egy aktuális helyzetre. Manapság sajnos mindenkit lenyom ez a vírus, ez az időszak, van akit szó szerint, van akinek a hangulatát. Ez játék is valahol, hogy a szürkeségből, a negatív gondolatokból törjünk ki, próbáljunk meg pozitívak maradni. Ezért is építünk most az élénk, vidám színekre a jelenlegi kollekcióban. FEEL GOOD – valahol önhipnózis is.

Egyre gyakoribb a sportmárkáknál, hogy nem sportolók, hanem zenészek, egyéb celebek népszerűsítik termékeiket.
Ti hogy álltok ehhez a kérdéshez, core-arcoknak dolgoztok, vagy más ötletek, line-ok is vannak tervben?
Kreatív emberekkel szeretünk együtt dolgozni, akik valamilyen szinten egyediek. Ez egy bullshxt mondat is lehetne. A lényeg, hogy nem celebpávákat keresünk, akik a saját tollaikat csillogtatják, hanem olyan hiteles arcokat, akik adnak is vissza a saját közösségüknek. Nem feltétlenül az egyénieskedő hypebeast-karakterekre gondolunk. Ezt még nem szeretnénk felfedni, de vannak elindított vonalaink.

Azt szeretnénk, hogy a márkánknak is legyen személyisége, és ezt csak olyan
emberekkel együtt lehet, akikhez természetes módon tudunk mi is kapcsolódni.
Organikusan épül egymásra minden év, mint a fenyő évgyűrűi. Ez a Pinetime.

Kik vettek részt a közös munkában?
A FEEL GOOD SERIES-nél egyértelmű volt Fricz Boti, magyar pro snowboard rider bevonása. Kevés nála pozitívabb személyiséget ismerünk, nincs nála jobb „feel good” arc körülöttünk. Boti szinte a kezdetektől oszlopos PineTeam-tag is, szóval nem volt kérdés, hogy vele közösen hozzuk össze az első kollaborációt.
A jövőre nézve is vannak terveink, ezeket jövő év elején biztosan láthatjátok majd ti is.

Boti mennyire szól bele az alkotás folyamatába?
Boti az „egyszemélyes fiatal generáció” számunkra most. Természetesen haladt a munka. Egyszerűen a humor, a Pinetime lazább oldala és a Bálint Danival való közös grafikai beszélgetések hozták magukkal a vidám, élénk színeket, a humoros, képregényes stílust. Ami csak a jéghegy csúcsa. Hiszen több karakter vár bemutatásra, akár kis rajzfilm, animáció is készülhet a későbbiekben. Annyira megszerettük ezt a mosolygós kis fenyőfát, hogy biztosan folytatjuk a “Fine Pine” vonalat 2022-ben is.

A kilencvenes évek cartoon stílusa közel áll hozzánk.
A vidám kabalafigura, a deszkázó fenyőfa emoji, sok más változatban is újraéled majd a terveink szerint.

A magyar snowboard mennyire alulról szerveződő közösség, mennyire D.I.Y. (do it yourself), hol látjátok ebben a Pinetime helyét?
Megmondani másoknak mit csináljon a snowboardban az „lavinaveszélyes terület”, könnyű rajta megcsúszni. Egyértelmű viszont, hogy meg szeretnénk szólítani a következő generáció tagjait is, de ez csak kölcsönös tisztelet és figyelem jelében történhet. Fontos, hogy ők is, mi is jól érezzük ebben magunkat. És csak úgy lehetséges, ha beszélgetünk, amiből kialakul egy út, egy közös történet. Közösséget szeretnénk fenntartani, vagy akár segíteni újraépíteni. A magyar snowboardra jellemző a hét szűk esztendő, hét bő esztendő példa. Reméljük, hogy most egy esélyekben és eseményekben gazdagabb időszak indul el az új generációval.

Fotó: Olescher Domonkos

Ezért is döntöttünk úgy, hogy a “FEEL GOOD” kollekcióból befolyó bevétel teljes
összegét (100%) a magyar snowboard sport előrelendítésére fordítjuk.

Olyan rendezvényeket támogatnánk, illetve tervezünk életre hívni, amik középtávon elindítanak egy folyamatot. Meglökjük egymást. Dominóhatást hoznak létre.

A Hét év hidegben óta nem készült magyar snowboardos film. Nagyon jó látni, hogy most újra mozgolódnak a fiatalok, ha tudunk, segítünk nekik, hiszen a snowboard valódi sava-borsa a közös utazások és hegyi kalandok, illetve a filmalkotás és -készítés kreatív folyamata.

Pontosan mi is ez a „FEEL GOOD”, amit annyiszor emlegettek?
Szeretnénk újra értékes és érdekes rendezvényeket szervezni, ami minden résztvevőnek élményt nyújt és visszahozza azt a bizonyos fun faktort a snowboardozásba. Hisszük, hogy a nap végén tényleg az a legjobb snowboardos, akinek a legnagyobb mosoly van az arcán. Teljesen mindegy, hogy éppen hol vagy, a lényeg, hogy érezd jól magad.

Tisztelt Olvasó!
A magazinnak szüksége van a segítségedre, támogass minket, hogy tovább működhessünk!

A 4BRO magazint azért hoztuk létre, hogy olyan egyedi és minőségi tartalmak születhessenek, amelyek értéket képviselnek és amik reményeink szerint benneteket is érdekelnek.

Az ilyen tartalomalkotás azonban időigényes és egyben költséges feladat, így ezen cikkek megszületéséhez rátok, olvasókra is szükség van.
A magazin működtetésére nagylelkű és folyamatos támogatásotok mellett vagyunk csak képesek. Kérjük, szállj be te is a finanszírozásunkba, adj akár egyszeri támogatást, vagy ha megteheted, legyél rendszeres támogatónk.

Amennyiben értékesnek érzed munkánkat, kérlek támogasd a szerkesztőséget a cikkek megosztásával.
Kapcsolódó cikkek

Dapper Dan, aki egymaga felkoppintotta a divatot

Modok és mopedek: a divatos lázadás nagymesterei

Pachuco, cholo, chicano és a bő nadrág igaz története

A hiphop fejek kedvence, avagy a Kangol és a hiphop összeborulása

Adidas – Nike párharca, és a nagy kérdés: a futottak még vajon lefutják a nagy márkákat?

Merj kicsit álmodni! – a Stüssy-sztori