Hatalmas klisé, hogy 2020 a producerek éve volt, hiszen végre volt idő minden ötletet vagy félig kész projektet fényesre polírozni, de talán a beszűkülő tér-idő kontinuum azért mindenkiben nyomot hagy majd a szociális igények megoszlásától függetlenül is. Az idei év elejéről 4 érdekes projektet hozunk most, lesz rituális frankofón sámán nyenyergés, mérsékelten habzó holland house limonádé, kőkemény amerikai hyperpop és megőrülős orosz indie trance is.
Lion’s Drums – Kagabas
A Marseille-i születésű Harold Boué Lion’s Drums név alatt futó projektje egy nagyon különleges albummal érkezett február közepén. A kolumbiai Sierra Nevada hegységben rögzített anyag igazi törzsi korlenyomat, egy lassan teljesen etűnő életforma zenei megörökítése. A Kagabas nevű hegyi faluban élők énekei saját szórakoztatásuk mellett fontos funkcióval is bírnak; a körülöttök élő állatokkal és növényekkel való harmóniát is biztosítják, amely dalok generációkról generációkra öröklődnek. A francia producer nagy alázattal és szakértelemmel helyezte kontextusba a törzsnél rögzített hanganyagot, az elszállós szintik mellett finom dobok és mértékkel adagolt dzsungel atmoszféra teszi izgalmassá a konceptuális alkotást.
A szerzői kiadású megjelenés bevételei egy helyi zöldszervetnél landolnak, a lemez minden komponense 100%-ban újrahasznosított anyagból készült, szép és fontos projektről van szó amely talán kicsit újra összekapcsol minket a természettel.
Meghallgatom ►
Simple Symmetry – Sorry! We Did Something Wrong
A nem hétköznapi moszkvai testvérpár Sasha és Sergey kalandjai tovább folytatódnak egy pszichedelikus zenei univerzumban, ahol mesterien kevernek low-fi, rock, indie, trance, folk és elektronikus elemeket minden esetben a totál megőrülés határán egyensúlyozva.
A “Sorry! We Did Something Wrong” esetében hihetetlen gazdag anyagról van szó, ahol a többnyire djk számára is játszható számok tényleges koncepciót alkotva adják ki az albumot; már a görög festőművész Dimitris Rokos által készített cover és az elsőként megjelent “Oh Lord” című dal is magasra teszi a lécet, de ami utána jön minden várakozást felülmúl. Nincs üresjárat, kiszámíthatóság, minden dallam organikusan és szépen tekeredik körénk, a Simple Symmetry a legmagasabb szint 2021-ben. Bátor, szépen komponált és minőségi anyag, Oroszországból szeretettel.
Meghallgatom ►
Tunnelvisions – End Of Time
A holland páros – Emiel és Ray – a soundcloudon akadt egymásra néhány évvel ezelőtt, a többi pedig történelem. A mindig misztikus és trance-es hangzású, általában albummokkal operáló duó End Of Time című anyaga hozza a kötelezőt, magas minőségű house tempójú tánczenék tökéletesen adagolva a korszellem által diktáltakat.
Egyik szám sem akar túl sokat, nincsenek igazán meghökkentő váltások vagy hangok, szép és harmónikus szintifutamok utaztatnak indie dance (End Of Time, Private XS, Mirrored Identites) vagy klasszikusabb house (Acid Neverland, Waiting For The Morning) alapon. A Tunnelvisions titka a szuper arányérzék; modern és aktuális hangzás, sok melódia, kiszámíthatóság mindig a kommersz és az underground között lebegtetve a hallgatót.
Meghallgatom ►
Jimmy Edgar – Cheetah Bend
Az absztrakt elektronikával elismertséget szerző detroiti művész fiatal éveit a helyi techno pionírok között töltve követi néhány évtizede az elektronikus zene hullámait, mindig egyedit és újszerűt alkotva.
A többszörösen képzett zenészt a glitch hangzás egyik úttörőjeként tartják számon, de r&b és hip-hop előadókkal is kollabolt már a számtalan IDM és techno szerzemény mellett.
A “Cheetah Band” című albumot Jimmy a nemrég elhunyt SOPHIE emlékének ajánlja; a producer- énekeshez szoros barátság és gyúmölcsöző alkotói munka is fűzte őt. (METAL). Mivel magazinunk komoly hip-hop szakértői csapattal is rendelkezik az elemzés most óvatos lesz; trapes elemeket is felvonultató glitch-hop, sok csavarással és súlyos basszusokkal, a feszültséget pedig interlude-ok és éneklősebb dalok oldják. Igazi nehéz zene ez, de a korszak jellemzőit maximálisan magán hordozza.
Meghallgatom ►