Barion Pixel

Kérdezz-felelek Christian Löfflerrel, aki hosszú idő után ismét Budapesten játszik majd

4BRO

2021.06.24.

5 perc

A melanko-melodikus elektronika egyik kifinomult német képviselője Christian Löffler a soron következő buli hétvége titkos favoritja. Komolyzenészeket is zavarba hozó kompozíciói tökéletes arányban vegyítik a harmonikus, réveteg szintifutamokat a mélyen lüktető house és techno beatekkel, magas minőségű élő elektronikára számíthatunk szombat este a Story-ban. Ahhoz, hogy kicsit jobban megismerhessük őt, és képbe kerülhessünk a legfrisebb megjelenéseivel is, következzen egy rövid kérdezz-felelek a Balti tenger mellett élő elektro-remetével. (X)

Hello Christian, átfutottuk a legutóbbi megjelenéseid, amelyek alapján egy intim és kifinomult zenei világ tárult fel előttünk így a kérdés magától értetődő; hogy érzed magad az újranyitó világban, és milyen ismét élőben, valódi közönség előtt fellépni?
Őszintén szólva nagyon jó érzés. A legutóbbi hétvégén volt az első fellépésem nagyon hosszú kihagyás után, és fantasztikus érzés volt újra játszani. Csak ekkor tudatosult bennem, hogy mennyire hiányzott valójában az emberek közelsége, a reakcióik olvasása, vagy a szett utáni beszélgetések. Össze sem hasonlítható a stúdióban való ücsörgéssel, ahol a közösségi média visszacsatolásain kívül semmilyen más kapcsolat, vagy visszajelzés nincs.

Tavaly egy újabb Cercle epizód készült veled, amely a Ronda című számod köré épült. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy mi volt a sorrend; a helyszín után adtad a szám címét, vagy előbb volt a koncepció?
A Cercle csapata keresett meg az ötlettel és egy átfogó koncepcióval, mivel nagyon jóban vagyunk bíztam bennük, és rögtön megtetszett a projekt.
A számot kifejezetten a sessionhöz készítettem, hihetetlen élmény volt megérkezni erre a gyönyörű helyszínre, és előadni élőben is.

Egy másik kiemelkedő projekted az elmúlt időszakban a Parallels című albumod megjelenése, amely a komolyzene egyik legnagyobb alakja, Ludwig Van Beethoven öröksége köré épül. Nagy kihívást jelentett egy ilyen ikonikus és fontos zeneszerző anyagait újraértelmezni, átdolgozni?
A legnagyobb kihívást a rendelkezésre álló zenei archívum mennyisége és a darabok, illetve a zeneszerző hírneve jelentette. Igazából nem is akarsz, vagy mersz hozzányúlni, de aztán rájössz, hogy neked is szükséged van arra, hogy kiteljesedj. A legfőbb célom egy olyan anyag elkészítése volt, ami tisztelettel adózik az eredeti szerző előtt, de az én kreativitásom, és művészeti elképzelésem is érvényesül benne.

Az 1898-ban alapított Deutsche Grammophon kiadó és intézet nagy körültekintéssel válogat az elektronikus előadók között, milyen érzés volt, amikor beérkezett a megkeresés? Van bármi különbség egy komolyzenei kiadóval való együttműködésben, az elektronikus világgal összehasonlítva?
A Deutsche Grammophon-al dolgozni teljesen új élmény volt, mivel a saját, független kiadóm a Ki igazából néhány barát vízióját próbálja kemény munkával megvalósítani, míg ők a Universal részét képezik, amely az egyik legnagyobb zenekiadó a világon. Rengeteg motivált és jó szakemberrel hozott össze a sors náluk, akik sokat segítettek abban, hogy elkészülhessen az album.

Egy utolsó kérdés erejéig az albumnál maradva; használtál hangmintákat a régi gramofon lemezekről is esetleg?
Igen, minden szám eredeti hangminták köré épül. Vannak részek ahol tisztán kivehetőek és dominánsak, más részeknél csak egy pillanatra tűnnek fel a háttérben, de összességében minden szám az eredeti szerzemények köré épül egyfajta újraértelmezésként.

A zenéid hallgatva nagyon sok komolyzenei vagy egyházi zenei párhuzam fedezhető fel, de azt is hallottuk egy interjúban, hogy szereted a trance stílust, ami ezektől azért elég távol áll. Hogyan teremtesz egyensúlyt a nagyon különböző zenei inspirációk között, és milyen érzéseket, érzelmeket szeretnél közvetíteni?
Azt hiszem a trance egy jó bevezetés volt ahhoz, hogy megtaláljam az utam az elektronikus zenei világban, de már szinte egyáltalán nem hallgatom. Rengeteg stílusú zenét szeretek, amik egyaránt átszivárognak a szerzeményeimbe és a szettjeimbe.

Nem vagyunk benne biztosak, hogy mindenki képben van egy másik kreatív oldaladdal kapcsolatban; festesz és fotózol is a zeneszerzés mellett. Az utóbbi hónapokban jócskán volt idő ezeken a területeken is kiteljesedni, igaz?
Igen, ezekre is rengeteg időm jutott most a korábbi, turnék köré épülő időbeosztással szemben. Egy nagy pluszt jelentett, hogy el tudtam mélyülni más területeken is, nagyon sokat festettem és több kiállítás is tervezés alatt áll ezekből a képekből.

Budapestre a live szettedel érkezel, és ha nem tévedünk ez a klub bulikra összeállított gépparkodat jelenti. Mit emelnél ki ezzel kapcsolatban, és mire számíthat tőled a hazai közönség szombaton?
Most igazság szerint az egyszerűség híve vagyok; egyszerűen csak örülök, hogy újra élőben felléphetek megint. Budapesten játszani mindig nagy öröm, az összes alkalomra emlékszem, rengeteg jó visszajelzést kaptam, és egy csomó kedves emberrel találkoztam. Új ötletekkel is érkezem a klasszikusok mellett, nagyon várom már, hogy játszhassak nektek.

ESEMÉNYJEGYVÁSÁRLÁS

Insagram: @christianloeffler

Tisztelt Olvasó!
A magazinnak szüksége van a segítségedre, támogass minket, hogy tovább működhessünk!

A 4BRO magazint azért hoztuk létre, hogy olyan egyedi és minőségi tartalmak születhessenek, amelyek értéket képviselnek és amik reményeink szerint benneteket is érdekelnek.

Az ilyen tartalomalkotás azonban időigényes és egyben költséges feladat, így ezen cikkek megszületéséhez rátok, olvasókra is szükség van.
A magazin működtetésére nagylelkű és folyamatos támogatásotok mellett vagyunk csak képesek. Kérjük, szállj be te is a finanszírozásunkba, adj akár egyszeri támogatást, vagy ha megteheted, legyél rendszeres támogatónk.

Amennyiben értékesnek érzed munkánkat, kérlek támogasd a szerkesztőséget a cikkek megosztásával.
Kapcsolódó cikkek

Bréda Bia Top5 – Slágerek, melyek bárkit táncra perdítenek

Deszkáról deszkákra: boardsport ikonok, akik a világot jelentő deszkákon sem jönnek zavarba

A Lou Pearlman-sztori: Backstreet Boys, NSYNC és nagyon sok lopott pénz

Amadou & Mariam – Ha vak vezet, a világ zene

Berghain – a négy fal között morajló hedonizmus

Képzelt riport egy nagy-britanniai fesztiválról