Squid Game taught me trust no one” („A tintahal játék megtanított hogy ne bizzak senkiben.”)
A magyar Netflix feliratban a kalmár játék, de ez most félrevisz. De ki tudja, hogy a tintahalat kalmárnak is hívják. Meg egyébként is nem bizhatok senkiben, a kalmár játék megtanított rá. Ne jegyezd meg ezt a mondatot, mert úgyis megfogod! Már most mémesülni látszik. Biztos lesz reklámban, rapszámban és majd idézgetni fogják.
Squid Game az új Stranger things. Ha a mondat fele már mond neked valamit, akkor bonyolítom.
Nem ugyanaz a téma, és ez egy koreai sorozat. Így még nagyobb eredmény, hogy két hét alatt ennyire kilőtt a népszerűsége.
Nem csak Magyarországon, hanem globális szinten is vezeti a Netflix toplistáját a Squid Game című koreai sorozat. A gyilkolászós thrillersorozat így eddig a legsikeresebb debütálás a Netflixen.
Számháború
Halálos számháború a sorozatban, és nyertes számháború a valóságban.
Ted Sarandost, a Netflix tartalmi igazgatóját is meglepte a Squid Game kimagasló nézettsége, főleg az, hogy a sorozat globális siker lett.
Sarandos szerint ha a koreai produkció továbbra is ilyen léptékben gyűjti a nézőket,
akkor a legsikeresebb Netflix-szériává válhat rövid időn belül.
Sokféle adat várható még arról, hogy mekkora szintű globális siker a koreai sorozat. Az online kereskedelemből, és a Netflix saját merchandise, rajongói termékek forgalmazásából több mérés is képet adhat arról, mekkora hatású produkcióról is van szó. A jelenlegi csúcstartó Bridgertont körülbelűl 82 millió háztartásban nézték, 625 millió órát töltöttek vele összesen a felület felhasználói. A Squid Game-ről még nincs pontos adat, de a második legnépszerűbb sorozat, úgy hogy egy hónapja sem megy (2021. szeptember 17.-én indult a sori). Ezért is nincs még összesítés részben. Nem véletlen tehát, hogy maga a ’flix is 40 dolláros polókkal bolondítja a rajongókat.
A Sole Supplier adatai szerint 7800%-os (igen 7800%!) kiugrást mértek a sorozat hatására a Vans fehér Slip-On cipőinek eladásainál.
A Squid Game főszereplői ugyanis egy ilyen típusú cipőben láthatóak szinte végig a sorozatban. Ennek az az oka, hogy a börtönökben Amerikában és Koreában is ilyen vászoncsukát kapnak az elitéltek, mert nincs benne cipőfűző. Így nem tudnak vele fojtogatni és öngyilkosságot elkövetni. Ez a sorozat gyilkos tematikája miatt is fontos.
A Lyst (ami szintén egy e-kereskedelmi applikáció) magát az online érdeklődéseket mérte, amiből kiderült, hogy csak a fehér belebújós cipőkre 97%-kal többen kerestek rá a sorozat bemutatója óta. Az összes többi Slip-On színvariáció iránt is nőtt a kereslet. Mindez csupán szeptember 17-e után, amikor debutált a Squid Game. Ez egyértelmű korrelációt, együttmozgást mutat.
A sorozatban látható többi ruhadarabra, a zöld melegítőre, és a számozott polókra is ráugrott a fanhype (szerintem van ilyen szó, de ha nyelvvédő vagy, te olvasd rajongási őrületnek). A játékban szereplő zöld mackó és a rá leginkább hasonlító old school Puma-melegítő hiánytermék lett, és az AliExpress-ről is elfogytak a replikák. Ez tetézni fog a közelgő Halloween miatt, hisz az angolszász kultúrában a halottak napi beöltözésnek évszázados hagyománya van.
Mi is az Squid Game?
A sorozat maga egy slasher-trasher túlélő játék. Leginkább a Battle Royale, Running man, Az éhezők viadala hasonlít hozzá. Meg azok a Van Damme- és Chuck Norris-filmek, ahol a szegénysorsú főhős a gazdagok szórakoztatására vív élethalálharcot más szerencsétlenekkel. Az alkotói szándékban az Oscar-díjas Élősködők is párhuzamba állítható. A megvalósítás már nem olyan színvonalas.
A sorozat erénye, hogy a hétköznapi, sanyarú sorsokat életszagúan festi meg, a játék keretein belül viszont belezavarodik a kombinálásba. A sorozat másik erénye, ami a hibája is, hogy tehetséges szinészek szerepelnek benne, akik elviszik a forgatókönyv döccenőit. A színészek másik fele viszont annyira pocsék, hogy hiteltelenné teszi a valós drámát is. A többi ember mind maszkban van, így ők csak színes biodíszletei a mészárlásnak. A minisorozat címét is adó squid game egy koreai gyerekjáték. A történet lényege, hogy nagy összegekért életre-halálra játszanak gyerekjátékokat.
A sorozatban benne van egy igény, hogy a primer szórakoztatás mellett kortárs társadalmi viszonyoknak is tükörképet tartson, miszerint a kapitalizmus szülte társadalmi egyenlőtlenségeket rikító cirkuszi szórakoztatással és a szabad választás illúziójával kendőzik el (Coca vagy Pepsi ugye). A sorozat akár szuper is lehetne, ha ezt a kérdéskört, gondolatot jobban kidolgozza. Helyette az emberek belét dolgozza ki egy késsel. Szóval a szokásos mészárlás. Ha nem vársz tőle sokat, jó lesz. Ha újramelegített fornetti szintet vársz, ízleni fog a koreai tömeggyártás véres, pikáns szósza.