Sebastién Zanelláról nagyon hálás feladat gyűjtést készíteni. Napjaink egyik legfelkapottabb street, szörf és gördeszka fotósának/filmesének szinte minden egyes képe magával ragad és valamilyen módon megérint belül. Ahogy ezt hamarosan ti is látni fogjátok nem holmi csili-vili stúdiófotóst kell elképzelni, aki a legnagyobb márkák legújabb felszerelésével dolgozik. Zanella stílusának erőssége ugyanis az atmoszférateremtésben és az emberközpontú ábrázolásmódban rejlik.
Imád természetes, költői hangulatot teremtő fényekkel dolgozni, amik kissé melankólikus, elgondolkodtató és egyben sejtelmes kifejezésmódját nagyban meghatározzák. Alkotásaira jellemző, hogy képeit nem áldozza fel a perfekcionizmus oltárán: kreatívan kísérletezik a fény-árnyék harmóniájával, a monokróm és fekete-fehér színekkel, a zajt bátran és kiválóan használja hangulatfokozásra, továbbá a geometriai formák és a képen szereplő témák arányainak laza játékában látja a tökéletes kompozíciót. Mindezek mellett szinte kizárólag filmre fotózik, ezt el sem tudnánk képzelni másként, hiszen a gyakran gyenge fényekben fotózott képek a 35 mm-es és középformátumos kockák sajátos zajkezelésével tökéletes párost alkotnak. Zanella keveset láttató, mégis sokat mesélő ábrázolásmódja nem csak pillanatképeken, hanem filmes munkákban is visszaköszön.
„Mindig is érdekelt a gördeszka és a szörfözés emberi oldala.
Ezek a szubkultúrák lehetőséget adnak arra, hogy egy másfajta életet élhess.”
A hétköznapokban a franciaországi Hossegor mellett található Seignosse-ban alkotó 38 éves Zanella rendkívül sokoldalú tehetség, minden olyan kreatív tevékenységgel foglalkozik, amivel egy 21. századi művésznek szinte már-már kötelező. A fotózáson és filmezésen túl ő maga készíti saját, nyomtatásban megjelenő kiadványait és könyveit, ő alapította és főszerkeszti a Desillusion magazint, aminek csodával határos módon sikerült úgy összebarátkoztatnia az utcai gördeszkás és a szörfös beach-kultúrát, hogy annak minden egyes újabb megjelenését mindkét oldal tátott szájjal és leesett állal fogadja be.
Az érzelmi történetmesélést előnyben részesítő stílusának köszönhetően dolgozott többek között a Louis Vuitton, Hermes, Chloe, Lee, Porsche, Tudor, Ducati, Samsung, Citroen, Canon és Panasonic márkáknak is.
Az utcakultúrában azonban a Desillusion-höz kapcsolódó dokumentumfilmjei miatt vált elsősorban ismertté. Elsőt Trevor Andrewról készítette, majd olyan arcok következtek, mint Eric Koston, Dane Reynolds, John John Florence, Eric Ellington, Dylan Rieder, Ozzie Wright vagy Alex Knost.
Ezek a mai ellenkultúrának nevezhető életstílusok olyan személyiségeket teremtettek, mint Trevor (Trevor Andrew – a szerk.) vagy Ozzie (Ozzie Wright – a szerk.) – egyfajta modern antihősöket. Csodálatos veszteseket. Szóval nem a legjobb trükkök, vagy olyan dolgok bemutatása a célom, amit kizárólag csak a közösség értene meg. Az embereket önmaguk valójában szeretném bemutatni.