A rejtélyes Banksy művei nemzetközi ismertségnek és csodálatnak örvendenek, a nagy jelentőségű street art alkotásai szinte az egész világon megjelentek, így a munkásságáról szóló kiállítást, (ahol a kihelyezett képek nem eredeti, csupán fake változatok voltak) az Art of Banksy-t tavaly februárban Budapesten is meg lehetett tekinteni.
Nem csak képeivel, hanem anonimitásával is felkeltette az emberek figyelmét, ám ha nem szeretne teljesen eltűnni az éterből, előbb-utóbb fel kell fednie magát, hiszen névtelenségének megőrzéséért már eddig is komoly árat fizetett: elvesztette két művének szerzői jogát.
A Hypebeast, valamint a The Telegraph információi alapján hírül adta, hogy az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO) a közelmúltban Banksy további két alkotásától is megvonta a trademarkot arra hivatkozva, hogy a művész kiléte még mindig ismeretlen. Az uniós testület megállapította, hogy a korábban sikeresen bejelentett trademarkot „rosszhiszeműen” fogadták el, és mivel a művész „személyazonosságát nem lehet törvényesen meghatározni”, az megakadályozza a szerzői jogi törvények általi védelmet.
A Girl With Umbrella, Radar Rat, Flower Thrower és a Laugh Now így már nem Banksy szellemi tulajdonai.
A védjegy megvonásban nagy szerepet játszott a Full Color Black nevű, street artra specializálódott képeslapokat értékesítő vállalat, ami felhasználta Banksy műalkotásait a termékein és meggyőzte az EUIPO-t, hogy vegye le a szerzői jogokat a grafikákról.
Banksy képviselője, a Pest Control Office Ltd. weboldalán reflektált a kialakult helyzetre: „Szabadon használhatod Banksy képeit nem kereskedelmi célú, személyes szórakoztatásra. Nyomtasd ki őket olyan színben, ami megy a függönyödhöz, készíts egy kártyát a nagyinak, küld be, mint saját házi feladatodat, teljesen mindegy.”
A továbbiakban még nyomatékosabban kérik, hogy a művész képeit senki ne használja kereskedelmi célra, ideértve bármely, a képeket felhasználó árucikk megjelenését és a vásárlók félrevezetését, miszerint az alkotásokat más művész készítette vagy Bansky hozzájárulásával használja fel.
A művész Wall and Piece című könyvére utalva, szavaival zárták a közleményt: „a szerzői jogok a veszteseknek valók”, ezzel rávilágítva Banksy filozófiájára, miszerint, amit valaki a nyilvánosság előtt ábrázol, azt szabadon fel lehet használni, de nem a művész szándékos, téves reprezentációjára és csalásra.