Több mint egy évtizedes tervezés, adománygyűjtés és építkezés után az iowai Des Moines-ben megépült Amerika legnagyobb gördeszkapályája, a 88000 négyzetméteres Lauridsen Skatepark. Nem is csoda, hogy idén itt rendezték meg a Dew Tourt, amely a tokiói olimpia kvalifikációs eseményeként szolgált, ahol a világon először lett olimpiai sportág a gördeszkázás. A nagy kérdés már nem az, hogy az olimpia felkészült-e a gördeszkára, hanem hogy a gördeszkázás készen áll-e az olimpiára.
Nem csak ebben volt idén különleges a Dew Tour. 2005-ös indulásuk óta most először indulhattak mozgássérültek és korlátozott sportolók is gördeszkában. Az adaptív kategória a Winter Dew Tourban már viszonylag bejáratottnak számít, azonban mostantól a nyári eseményeken is állandóvá szeretnék tenni az adaptív sportolók számára a versenyzést.
„Már jó ideje tervezzük beépíteni az adaptív gördeszkázást a versenyszámok közé, a Toyota támogatásával ebben az évben pedig meg is tudtuk ezt valósítani. Célunk, hogy a rendezvényeink részeként felhívjuk a figyelmet ezekre a hihetetlen sportolókra” – mondta el Courtney Gresik, a Dew Tour alelnöke és vezérigazgatója a Forbesnak.
A Toyota által létrehozott alap 3000 dolláros ösztöndíjat biztosít az amerikai paralimpiai sportolók számára, akik a tokiói és pekingi játékokon indulnak.
Az idei versenyen az adaptív gördeszkások a legkülönfélébb stílusokban és korosztályban jelentek meg a pályán. A férfi adaptív utcai döntőt a brazil Felipe Nunes nyerte, ám az egyik legnagyobb meglepetést a csupán 10 éves Josh Tancos okozta, aki egy kickflip után átugrotta a 11 fokos lépcsőt.
A női adaptív utcai kategóriát az amerikai Tia Pearl nyerte, aki azt reméli, hogy ez a hét volt az első lépés ahhoz, hogy az adaptív gördeszkázás és a WCMX (wheelchair motocross, azaz kerekesszékes motocross) is paralimpiai sportág lehessen.