J Baldwin és Travis Scott után most a BTS nevű dél-koreai formációval kollaborál a McDonalds, de vajon mi az oka a Meki újfajta „merch” őrületének?
Ha azt mondom merchandise, mindenkinek a zenekaros pólók, pulcsik jutnak eszébe először. De mi van akkor, ha azt mondom, már nem csak ruhát vehetsz, hogy kifejezd rajongásod, hanem a kedvenc előadód gyorséttermi kedvencét is megrendelheted?
Ugorjunk kicsit vissza az időben. 1992-ben járunk, amikor az NBA-legenda, Michael Jordan neve aranyat ért. Nem is csoda, hogy a gyorsétteremlánc piacra dobta a McJordan Special szendvicsét, hogy vendégeit vásárlásra ösztönözze. Ezzel valami újat villantott, és engedett útjára a márka, amiről később kiderült, még mindig van rá kereslet a piacon. Akkori sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a McJordan egyik alapanyagából a BBQ szószból, egy üveg az eBay-en 9999 dollárért kelt el.
A 90-es évek nagy durranását a „Travis Scott Meal” követte 2020-ban, ami annyira felcsigázta a rajongókat, hogy a menü alapanyagai közül több is hiánycikk volt akkoriban a franchise étteremláncnál. Travis és csapata nem bízta a véletlenre a marketinget, így egyedi ruházatot is tervezett a McDonald’s dolgozóinak, hogy megjelenésükkel is hirdessék az igét: Cactus Jack was here.
Egy híresség neve 1992 óta először, de nem utoljára szerepelt a McDonald’s menüben, mert nem sokkal később megjelent a reggaetone énekes, J Baldvin étlapja, ami szimplán egy uborkamentes Bigmac szendvicsből, egy közepes sültkrumpliból, ketchuppel és egy Oreo kekszes fagyiból állt. Nem volt semmi új a nap alatt, de mégis emberek százai vásárolták a sztár neve alatt futó kajakombinációt.

Idén, ahogy azt illik, újabb kollaborációval állt elő a gyorséttermek atyja, és célpontja ezúttal a dél-koreai fiúcsapat, a BTS rajongói tábora. A legújabb híresség menüt már a hazai Mekiben is megkóstolhatjuk, és ha elég szemfülesek és gyorsak vagyunk, limitált lila promóciós dobozt is kaphatunk a megrendelt menü mellé, ahogyan azt illik.
Ezenkívül a zenekar és a McDonald’s a Weverse Shop alkalmazásban elérhető árucikkek széles választékával is csábítja a rajongókat. A kollekcióba tartoznak bohókás, ikonikusan lila színű pulóverek, pólók, fürdőköpeny, zoknik, sapkák, táskák, esernyő és még sok más termék, Mekis logóval, természetesen! A kibővített marketingkör célja, hogy minél több BTS-rajongót vonzzon mobilalkalmazásába hosszabb időre.
Az ambiciózusabb marketing a BTS összekapcsolása körül azt sugallja, hogy a McDonald’s közelmúltbeli éttermi együttműködése a népszerű zenészekkel megtérült. Vitathatatlanul a BTS kollaboráció a McDonald’s legnagyobb kampányának bizonyul majd a J Balvin és Travis Scott sikere után.
A lánc autós kiszolgálója, a digitális és kézbesítő szolgáltatásai kiemelkedő jelentőséggel bírtak a világjárvány idején. A népszerű zenészekhez kötött limitált kiadású menük lehetővé tették az étterem számára a fiatal, digitális térben élő fogyasztók megcélzását, akikről köztudott, előszeretettel élnek a házhozszállítás kényelmével.