Barion Pixel

Merchandise biznisz másképp – hírességkollaborációkkal népszerűsít a McDonald’s

Halusitz Hajnalka

2021.06.01.

3 perc

J Baldwin és Travis Scott után most a BTS nevű dél-koreai formációval kollaborál a McDonalds, de vajon mi az oka a Meki újfajta „merch” őrületének?

Ha azt mondom merchandise, mindenkinek a zenekaros pólók, pulcsik jutnak eszébe először. De mi van akkor, ha azt mondom, már nem csak ruhát vehetsz, hogy kifejezd rajongásod, hanem a kedvenc előadód gyorséttermi kedvencét is megrendelheted?

Ugorjunk kicsit vissza az időben. 1992-ben járunk, amikor az NBA-legenda, Michael Jordan neve aranyat ért. Nem is csoda, hogy a gyorsétteremlánc piacra dobta a McJordan Special szendvicsét, hogy vendégeit vásárlásra ösztönözze. Ezzel valami újat villantott, és engedett útjára a márka, amiről később kiderült, még mindig van rá kereslet a piacon. Akkori sikerét mi sem bizonyítja jobban, minthogy a McJordan egyik alapanyagából a BBQ szószból, egy üveg az eBay-en 9999 dollárért kelt el.

A 90-es évek nagy durranását a „Travis Scott Meal” követte 2020-ban, ami annyira felcsigázta a rajongókat, hogy a menü alapanyagai közül több is hiánycikk volt akkoriban a franchise étteremláncnál. Travis és csapata nem bízta a véletlenre a marketinget, így egyedi ruházatot is tervezett a McDonald’s dolgozóinak, hogy megjelenésükkel is hirdessék az igét: Cactus Jack was here.

Egy híresség neve 1992 óta először, de nem utoljára szerepelt a McDonald’s menüben, mert nem sokkal később megjelent a reggaetone énekes, J Baldvin étlapja, ami szimplán egy uborkamentes Bigmac szendvicsből, egy közepes sültkrumpliból, ketchuppel és egy Oreo kekszes fagyiból állt. Nem volt semmi új a nap alatt, de mégis emberek százai vásárolták a sztár neve alatt futó kajakombinációt.

Idén, ahogy azt illik, újabb kollaborációval állt elő a gyorséttermek atyja, és célpontja ezúttal a dél-koreai fiúcsapat, a BTS rajongói tábora. A legújabb híresség menüt már a hazai Mekiben is megkóstolhatjuk, és ha elég szemfülesek és gyorsak vagyunk, limitált lila promóciós dobozt is kaphatunk a megrendelt menü mellé, ahogyan azt illik.

Ezenkívül a zenekar és a McDonald’s a Weverse Shop alkalmazásban elérhető árucikkek széles választékával is csábítja a rajongókat. A kollekcióba tartoznak bohókás, ikonikusan lila színű pulóverek, pólók, fürdőköpeny, zoknik, sapkák, táskák, esernyő és még sok más termék, Mekis logóval, természetesen! A kibővített marketingkör célja, hogy minél több BTS-rajongót vonzzon mobilalkalmazásába hosszabb időre.

Az ambiciózusabb marketing a BTS összekapcsolása körül azt sugallja, hogy a McDonald’s közelmúltbeli éttermi együttműködése a népszerű zenészekkel megtérült. Vitathatatlanul a BTS kollaboráció a McDonald’s legnagyobb kampányának bizonyul majd a J Balvin és Travis Scott sikere után.

A lánc autós kiszolgálója, a digitális és kézbesítő szolgáltatásai kiemelkedő jelentőséggel bírtak a világjárvány idején. A népszerű zenészekhez kötött limitált kiadású menük lehetővé tették az étterem számára a fiatal, digitális térben élő fogyasztók megcélzását, akikről köztudott, előszeretettel élnek a házhozszállítás kényelmével.

Tisztelt Olvasó!
A magazinnak szüksége van a segítségedre, támogass minket, hogy tovább működhessünk!

A 4BRO magazint azért hoztuk létre, hogy olyan egyedi és minőségi tartalmak születhessenek, amelyek értéket képviselnek és amik reményeink szerint benneteket is érdekelnek.

Az ilyen tartalomalkotás azonban időigényes és egyben költséges feladat, így ezen cikkek megszületéséhez rátok, olvasókra is szükség van.
A magazin működtetésére nagylelkű és folyamatos támogatásotok mellett vagyunk csak képesek. Kérjük, szállj be te is a finanszírozásunkba, adj akár egyszeri támogatást, vagy ha megteheted, legyél rendszeres támogatónk.

Amennyiben értékesnek érzed munkánkat, kérlek támogasd a szerkesztőséget a cikkek megosztásával.
Kapcsolódó cikkek

Gasztronómiainak kicsit sem nevezhető kalandozások az evőversenyek világában

Étkezési kulturális érdekességek

Az ország legfinomabb kenyere

A Botellón Terasz 4 napig közel hozza a Távol-Keletet

Kipróbáltuk a budai skybárt – nem csak sör mániásoknak

A spanyol gasztronómia szerelmesei készüljenek – Spanish Food Fiesta a Botellón Teraszon